Harley-Davidson Undertaker

Harley-Davidson Undertaker

Ring for pris

MODEL

Harley-Davidson FLFBS 114 Fat Boy
YEAR 2023
CREATED BY Thunderbike
TIME 4 months (2023)
BIKE NAME Undertaker
PAINTJOB Chiko’s Pinstriping

FLFBS 114 Fat Boy Undertaker

Den originale Fat Boy er en skinnende kromskønhed med en tyk forreste og et fedt 160 fordæk. En smuk motorcykel i sig selv. Men Thunderbike tog fat på Fat Boy og forvandlede den til Bedemanden. En klassisk cykel helt igennem, høj kvalitet og tidløs. Undertaker leger med kontrasten mellem krom og sort. De fineste komponenter er installeret, lakken er kompliceret og giver motorcyklen et ægte imperialistisk udseende, men i sidste ende underspillet.

I stedet for et fedt forhjul og fladt styr er fronten nu domineret af et smalt fordæk og rigtig fedt styr. 2-tommer 2STR8UP fra Kodlin fortsætter gaffelens tykke look opad, så alt ser ud næsten, som om det er støbt fra en enkelt form. Det faktum, at hele fronten nu er beklædt med sort i stedet for krom, understreger yderligere denne effekt. 18" forhjulet er blevet erstattet af en 21" version: Forhjulet er et Revel, fra Performance Machine, i Platinum Cut med et 130 Metzeler ME 888 Marathon Ultra-dæk. Hvilket syn! Den helt sorte forende er perfekt komplementeret af Revel-forhjulet med dets skiftevis sorte og polerede overflader. For at intet skal stå i vejen for dette look, er forhjulet knap nok dækket af den minimale og meget korte GRP-skærm fra Thunderbike.

Motor og udstødning er også stort set beklædt med sort. Race Series fra Performance Machine med vippeboks, knast- og derbycovers i kombination med Grand Classic luftfilteret fra Thunderbike giver motoren et helt nyt look. Og fordi sådan en fornem motorcykel også har brug for en fornem udstødning, faldt valget på et system fra Dr Jekill & Mr Hyde: Shorty lyddæmpere med matchende manifolds i mat sort. Men Thunderbike kombinerer også kontrasterne i drivlinjen. Hvor det krom primære dæksel oprørsk funkler klart, derimod gemmer den sorte udstødning sig under den mørke side af kraften.

Og det er netop denne kontrast, der fortsætter på baghjulet. Med sit store overfladeareal danner den 8,5 tommer brede fælg den perfekte scene for samspillet mellem sorte og polerede overflader. De originale 240 dæk måtte give plads til en 260 Marathon Ultra, mens TXT Short Fender giver et klart udsyn til den storslåede bagende. Takket være et luftaffjedringssystem fra Legend Air sidder denne ekstremt lavt, når den er stationær. Før du kører, hæves motorcyklen ved hjælp af en kontakt. Dette er skjult under tanken i højden af ​​tændspolen. Thunderbike har selvfølgelig det rigtige beslag i sit sortiment for at få den nødvendige plads.

Der er så meget mere at beskrive. Speedliner-gulvbrædderne fra Arlen Ness, bremseskiverne fra Galfer, Base Grips fra Thunderbike eller endda sidenummerpladeholderen, frontindikatorerne og 3-i-1 rea-indikatorerne fra samme firma. Men frem for alt er lakken fra Chikos Pinstriping. Og her vil vi gerne citere Thunderbike: "Chiko's Pinstriping har skabt farveskemaet til dette. Det er mørkt, diskret, men ikke dystert. Alt andet end skrigende farverigt, men det er heller ikke kun sort." Der er ingen bedre måde at beskrive det på.